Fredeswindra Elievia Chintyasningrum Wienarno

Posted: Friday, March 11, 2011 | Posted by Albertus Prawata | Labels:



Fredeswindra Elievia Chintyasningrum Wienarno (Elieve)

Pekerjaan/profesi : Dokter hewan praktek

Passion : Being a doctor was my dream since I was 5, and I decided to make it real when I was at high school. when half of my schoolmate chose Fakultas Teknik or Fakultas Kedokteran for their goal at UMPTN, I chose Fakultas Kedokteran Hewan (Veterinery Faculty) for my goal.Why? Not because I wasn't able to reach FT or FK, but that was just because I love animals and I want to help them by curing them.Sounds so classic isn't it? But it was just that simple,no other reason til now. That is my passion.
My dream is to have my own animal clinic where I can do the things I like not just as a work but also as my profession.
My other passion is music. For me, everybody has their own theme song to represent their presence to my life. Musik menjadi penyeimbang dalam keseharian saya. Hard work di klinik selalu diimbangi dengan playing some music. Kesibukan di klinik diimbangi dengan privacy untuk memainkan musik, which is just me n my guitar, and also the mp3 player.

Perubahan : Saya memutuskan datang dari kota yang tenang (Yogyakarta) menuju kota serigala (Jakarta) 3 tahun yang lalu dengan kaki patah, well sebuah kejadian kecil yang menjadi titik tolak saya untuk menjadi lebih berkembang, and I won't regret that desicion. Disini saya belajar banyak hal yang tidak saya dapatkan di kehidupan saya sebelumnya baik dalam segi ilmu Kedokteran Hewan saya, maupun ilmu kehidupan. Berbagai kejadian, baik itu bagus maupun buruk semakin membentuk karakter saya. Dari pengalaman menghadapi klien dan pasien, hampir dituntut di meja hijau oleh klien, maupun dijambret di 100meter dari tempat tinggal saya, semua itu membentuk kepribadian saya menjadi lebih kuat dan struggle dalam menghadapi segala sesuatu.

Hal lain yang ingin disampaikan : Animals is not just a thing,they live,they breathe,they think,and they feel.

1 comments:

  1. arga rangga said...
  2. Alat Kedokteran
    sukses selalu yah!!!

Post a Comment